آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) عواملی که ممکن است به ریه‌های ما آسیب بزنند جزئیات دستورالعمل بهداشتی وزارت بهداشت برای ایام محرم | نظارت مستمر بر پخت و توزیع نذورات کدام افراد به تب دنگی مبتلا می‌شوند؟ | پشه آئدس از این بو‌ها خوشش نمی‌آید پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٧ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان
سرخط خبرها

گیاه خواری مفید است یا مضر؟

  • کد خبر: ۳۳۰۸۳
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
گیاه خواری مفید است یا مضر؟
خام خواری تغذیه با مواد خام گیاهی است که طبیعت آن را در برابر اشعه خورشید ساخته و پرداخته و در اختیار بشر قرار داده است. حال این سوال مطرح است که آیا این سبک تغذیه‌ای کامل است و فرد با مصرف آن دچار مشکل می‌شود یا خیر.
به گزارش شهرآرانیوز؛ خام خواری تغذیه با مواد خام گیاهی است که طبیعت آن را در برابر اشعه خورشید ساخته و پرداخته و در اختیار بشر قرار داده است. حال این سوال مطرح است که آیا این سبک تغذیه‌ای کامل است و فرد با مصرف آن دچار مشکل می‌شود یا خیر.  

فرزاد شیدفر، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص تغذیه، در این خصوص گفت: گیاه‌خواری و خام خواری طیف قابل توجهی از تغذیه را در بر می‌گیرد.

 او تاکید کرد: برخی از افراد کاملا گیاه‌خوار هستند و سبزیجات، میوه‌جات و دیگر مواد گیاهی را مصرف می‌کنند.  

این استاد دانشگاه افزود: برخی از گیاهخواران نیز علاوه بر حبوبات، غلات، شیر و تخم مرغ هم مصرف می‌کنند.

شیدفر اظهار کرد: گیاهخواری چندان توصیه نمی‌شود. افرادی که گیاه‌خوار کامل هستند از شیر و پنیر و تخم‌مرغ استفاده نمی‌کنند و در آستانه کمبود برخی مواد مغذی قرار می‌گیرند. برای مثال در گیاهخواران کمبود مواد غذایی همچون آهن و کلیسیم، ویتامین ب ۱۲ مشاهده می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: در رژیم تغذیه گیاه‌خواری صرف را توصیه نمی‌کنیم، بلکه گیاهخواران علاوه بر مصرف حبوبات، سبزیجات و غلات از مواد غذایی همچون شیر و تخم مرغ هم باید استفاده کنند.

شیدفر افزود: در این شرایط کمبود مواد مغذی همچون کلسیم در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، اما دسترسی به کلسیم و آهن در منابع گیاهی اندک است.

او ادامه داد: بنابراین فرد مصرف کننده دچار کمبود ویتامین می‌شود. بی‌شک کمبود ب ۱۲ در بین گیاهخوارانی که شیر و تخم مرغ مصرف نمی‌کنند، قطعی است.

 این متخصص تغذیه اظهار کرد: این افراد با کم خونی و عوارض عصبی مواجه هستند؛ بنابراین گیاه‌خواری صرف به افراد توصیه نمی‌شود. همچنین در روند گیاه‌خواری باید از مواد غذایی همچون شیر و تخم مرغ نیز استفاده شود.

او درباره میزان استقبال گیاهخواران از این سبک تغذیه گفت: باید گیاهخواران با کارشناس تغذیه مشاوره گرفته تا بتوانند پروتئین‌های گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجاند. در صورتی که پروتئین کامل را دریافت نکنند با عوارض متعدد مواجه می‌شوند.

شیدفر تاکید کرد: مصرف پروتئین گیاهی باید با توصیه کارشناس تغذیه باشد تا افراد از لحاظ تغذیه‌ای دچار مشکلات عمده نشوند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->